Publicat de: teatrulmasca | Februarie 9, 2014

Lupta scenica la Romeo si Julieta!

Publicul va vedea doua secvente de lupte cu arme albe, floreta si daga, aparent similare celor pe care le va fi vazut si in alte spectacole, dar trebuie sa stie ca lucrurile stau oarecum diferit. Spun asta pentru ca, dincolo de ceea ce se vede indeobste, lovituri, impungeri, taieturi, poze, lucruri care, evident, exista si in spectacolul nostru, am tinut ca discursul dramatic al acestor secvente sa fie amplificat, dus in domeniul teatrului si nu al expozeului fizic, performant posibil dar lipsit de emotie. In plus, viteza acestor secvente fiind in general destul de ridicata, publicul nu are timp sa vada expresiile actorilor, sa simta emotia fulminanta pe care interpretul o resimte si o experimenteaza pe durata acestor momente.  Am introdus in secventele de lupte scenice relantiul ca un argument tragic dar si pentru a lasa publicului sansa de a se delecta cu frumusetea tulburatoare a miscarii.  Actorii, foarte aproape de o performanta unica in teatru, succesiuni lungi de lovituri diferite executate cu o acuratete rara, performanta cu atat mai evidenta in momentele de relanti, unde fiecare fibra de muschi conteaza, unde corpul striga, urla, se descompune si se reface ca intr-o pictura care se creaza la vedere, traverseaza imperial aceasta tema tehnica, astfel incat „concertul meu”, spectacolul din mintea mea, sa fie cat mai apropiat de ceea ce vor vedea spectatorii la premiera si apoi, la fiecare reprezentatie.

Prima etapa de lucru este desigur invatarea succesiunii loviturilor si amplificarea vitezei acestora in asa fel incat ideea de performanta sa fie dusa cat mai departe posibil. In ambele secvente exista succesiuni lungi de lovituri la cap, trunchi, picior, intrerupte de impungeri si taieri, vor fi cu siguranta apreciate asa cum se cuvine, dar una este cu deosebire fantastica, se regaseste in scena duelului dintre Romeo si Paris, Romeo este dezarmat de floreta si rezista unui atac furibund al lui Paris parand totul cu daga si izbutind apoi sa atace si sa-l doboare pe acesta. Este o succesiune de 20 de lovituri cum nu am mai vazut. Viteza executiei este atat de mare incat orice rateu duce la anularea intregii secvente, lucru pe care nu mi-l doresc deloc si cred ca nici actorii nu-si propun macar vreo alternativa, intre noi fie vorba, nu exista alternativa, iese sau nu intreaga scena. Lovituri, relanti, pumni, picioare si totul pe fondul unei miscari tip statuie vivanta din lut, adica o intarziere parca datorata greutatii formidabile a materialului din care este facuta statuia.

Prim planurile sunt extraordinar de impresionante si m-as referi mai ales la relantiul atacului cu daga realizat de Romeo. Paris se apleaca pe spate pentru a se feri de lovitura lui Romeo, iar acesta se intinde inainte la limita pierderii echilibrului. Amandoi au de trait la maximum acest moment si expresiile de pe chipurile lor sunt foarte vizibile pentru spectatori, lucru care sper sa fie apreciat cum se cuvine.

As adauga la toate aceste lucruri baletul extraordinar al miscarilor care trebuie trecut in dreptul maestrului de lupte scenice, Ion Albu. Cu o extraordinara experienta in domeniu, Ion a adus in acest spectacol intreaga sa galerie de lovituri si a fost cat se poate de exigent cu modalitatea de a misca armele, ca si in pantomima, alta decat aceea care pare normala si asta pentru ca este o secventa in parteneriat si fiecare gest este nu numai parte a luptei propriu zise ci contine si elemente de cooperare cu partenerul, de protectie impotriva eventualelor ratari care ar duce inevitabil la raniri. Este o munca absolut extraordinara pe care a depus-o si sunt foarte bucuros sa constat ca si actorii au inteles acest lucru si au participat cu o daruire exemplara.

Cred ca va trebui sa fiti foarte atenti la secventele de lupte scenice, Romeo si Julieta propune doua cum nu am mai vazut! Bravo, Ion, bravo Robert, Eugen,  Aurel, Max si Alex! Bravo!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: