Publicat de: teatrulmasca | Ianuarie 25, 2014

Romeo si Julieta – experimentul miscarea invizibila!

A existat in examenul studentilor o mostra din ceea ce putem numi miscarea invizibila. Practic, studentii a primit misinea de a executa o miscare la 45 de grade fara ca acest lucru sa fie vizibil, pe durata unei melodii, aproximativ 4 minute. Au facut-o si au luat aplauze pentru ca era efectiv frustrant pentru fiecare dintre spectatori sa nu sesizeze miscarea desi era evident ca se miscau pentru ca imaginea generala arata acest lucru. La sfarsitul melodiei se aflau intr-o pozitie aflata exact la 45 de grade fata de cea initiala fara ca cineva sa poata detecta miscarea facuta de fiecare dintre ei sau de catre ansamblu. Este un experiment tulburator si care deschide o foarte interesanta perspectiva pentru spectacolul nostru, Romeo si Julieta, caci, dincolo de miscarea pe care o au de facut de data aceasta – de la pozitia normala in picioare pana la aceea presupusa de pictura lui Munch – STRIGATUL, se pune problema alimentarii interioare a fiecarei etape de miscare in asa fel incat sa nu avem ranjete sau figuri inexpresive ci sa existe o legatura permanenta intre miscare si expresie. Totul este in relanti, atat corpul cat si starea pe care o presupune asumarea imaginii din tabloul celebru. Pe acest fond se petrece duelul dintre Mercutio si Thybalt precum si cel dintre Romeo si Thybalt, iar relatia care se stabileste intre succesiunea de miscari in viteza normala sau in relanti pe care am impus-o celor care se dueleaza si aceasta miscare invizibila care se va petrece pe durata a 14 minute este cat se poate de exploziva. Cel putin acesta este sentimentul tuturor in acest moment la repetitii. Studentii vor avea de infruntat o provocare fara precedent in teatrul romanesc, miscare invizibila in relanti pe durata de cel putin 14 minute, cu o alimentare interioara continua. Eu am facut asa ceva in SI A VENIT INGERUL, numai ca miscarea mea se petrecea o buna parte in afara contactului cu publicul si doar eu puteam constata ca starea mea era aceeasi pe toata durata miscarii. Acum totul se va petrece la vedere si nu se face de catre un singur actor ci de catre unsprezece tineri care nu au nici experienta mea de atunci si nici pregatirea fizica pe care o aveam eu. Sunt insa convins ca vor izbuti si ca publicul nostru se va intalni la ROMEO SI JULIETA cu un tulburator experiment teatral.

.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: