Publicat de: teatrulmasca | Decembrie 15, 2013

Intrebare de copil

Spectacol cu PARCUL. Se filmeaza cu trei camere, spectatorii sunt sensibili la asta si aplauda bucurosi dupa fiecare scena. Poate nu din cauza camerelor, poate pentru ca este ultimul spectacol din acest an…poate ca ne iubesc pe noi, cine stie!

Vine momentul 1989, tabloul Conducatorului cade, se aude pe banda strigatul atat de bine cunoscut de romani „libertate, libertate”. Se lasa un moment de tacere si se aude din sala glasul unui copilas:

– Mama, de ce le trebuie libertate?

Chiar asa, ma gandesc, de ce ne-a trebuit libertate? De ce ne-a trebuit libertatea ASTA, in interiorul careia sa vedem tradus in mii si mii de feluri cumplitul Sonet 66 al lui Shakespeare? De ce oare? De ce am umblat pe strazi ca nebunii, de ce au murit atatia, de ce am visat, de ce am crezut, de ce?

Pe de alta parte, dupa douazeci de ani apar generatii care habar n-au ce inseamna ’89 pentru noi, ce a insemnat mizeria comunista pentru noi, ce inseamna pentru noi, cei care am trait acele vremuri, crunta realitate pe care am incasat-o dupa aceea, vazand oligofrenii pe post de indrumatori spirituali, hotii pe post de vardisti, cinstea pe post de curva. Aceste generatii se vor indeparta de ceea ce am crezut noi ca facem in ’89 si vor lua de buna realitatea de acum, aceea in care o natiune poate fi bestelita de o facatoare de muraturi nemtesti, de catre niste gainari cocotati acolo unde le permite ceea ce se cheama abject DEMOCRATIE. Acestor generatii trebuie sa le reamintim mereu ce am sperat noi sa fie pentru ca sa duca ele mai departe visul nostru frant de propria noastra incompetenta, slabiciune, prostie.  Teatrul are misiunea de a raspunde mereu la aceasta teribila intrebare:

– Mama, de ce le trebuie libertate?

Lasă un răspuns

Categorii

