Publicat de: teatrulmasca | Octombrie 16, 2013

Masca la Chisinau!

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAVenirea noastra la Chisinau are mai multe semnificatii decat pare la prima vedere.

– In primul rand suntem chemati de catre niste oameni de teatru care vad in noi o posibila solutie si pentru evolutia miscarii teatrale de acolo. Cand spun asta ma refer desigur la relatia cu Alexandru Grecu si Teatrul Satiricus, intre noi existand un protocol pe durata nelimitata, cu niste teze care deja au inceput sa fie traduse in practica. Am fost noi la ei, vor veni ei la noi, iata un prim proiect care se va finaliza in noiembrie 2013 cand vom semna si Protocolul pentru urmatorii cinci ani.

– In al doilea rand eu chiar cred ca teatrul romanesc trebuie sa-si faca un titlu de glorie din a descinde in Basarabia pentru ca este mare nevoie de noi acolo. Nu are sens sa spun mai multe, pentru orice om normal din Romania, Basarabia trebuie sa devina o prioritate.

Am participat la Hramul Chisinaului cu doua spectacole,  FIOR D,AMORIN BUCURESCI si INTRUSA de Borges. Primul, un spectacol de statui vivante, l-am jucat in aer liber in fata Primariei si lumea a umplut la refuz strada, efectiv nu se mai putea trece in nicio directie. Cred ca impactul a fost teribil, asa ceva nu au mai vazut, asa ceva ar putea sa aiba si ei acolo, eu cred ca ar trebui cu orice chip sa aiba si ma voi stradui din rasputeri sa-i ajut. Al doilea l-am jucat la Teratrul Cehov si cred ca impactul a fost extraordinar pentru ca 700 de oameni au privit si ascultat cu sufletul la gura si au ovationat indelung la sfarsit. Au fost multe vorbele care s-au spus dupa spectacol, dar doua mi s-au parut a fi cat se poate de semnificative. Fostul Ministru al Culturii din Republica Moldova, Ion Ungureanu imi spunea ca acest spectacol i-a retrezit dorul de teatru, iar o distinsa doamna m-a intrebat cu foarte mare seriozitate daca atunci cand am montat spectacolul m-am gandit la Basarabia si am ramas mut caci povestea poate fi oricand tradusa si prin aceasta metafora.

Dincolo de toate acestea, ramane valoarea emotionala a comunicarii prin intermediul gestului, zdrobirea oricaror granite ale limbii si culturii, capacitatea acestuia de a spune direct si teribil de puternic tot ceea ce are de spus.

Momentul bataii dintre cei doi frati, teatral dar atat de verosimil incat starnea durere in privitori a instalat linistea pana la sfarsitul spectacolului, o liniste ea insasi extraordinar de zgomotoasa caci pareau a se auzi gandurile, oasele trosnite ale pumnilor inchisi, respiratia sacadata, inspaimantata a fiecaruia dintre spectatori. A fost extraordinar si frigul cat se poate de comunist din sala parca a fugit, a disparut.

Vom reveni la Chisinau pentru ca in acest moment exista o asteptare indrituita, oamenii doresc iar eu sunt hotarat sa le arat ce putem atat in ceea ce priveste discursul non verbal de interior cat si cel de strada. Probabil ca o saptamana cu 14  spectacole, 7 de interior si 7 de exterior ar constitui un eveniment cu un impact cat se poate de solid. Cred ca a venit timpul ca Masca sa lase urme si un astfel de turneu asta ar face.

Responses

  1. […] a avut o reprezentaţie la Chişinău, cu ocazia Hramului acestui oraş, iar regizorul Mălaimare a notat pe blogul instituţiei câteva impresii legate de această deplasare. ,,Am participat la Hramul Chişinăului cu două […]

  2. Bravo ! Va mai asteptam


Lasă un răspuns

Categorii

