Publicat de: teatrulmasca | Noiembrie 11, 2010

Casting la Masca!

Am organizat un casting pentru viitoarea stagiune. Nu m-am indreptat catre sala in care aveam sa tinem castingul cu foarte multe sperante, ba, as zice din contra. Din doua motive:

1 – nu am incredere in scoala de teatru romaneasca

2 – nu prea vin la noi tineri actori deoarece aici se munceste enorm, fiecare banut castigat inseamna sudoare, iar tinerii actori alearga mai degraba dupa glorie facila si bani.

Si… surpriza!

Foarte multi tineri, pe unii ii cunosteam, pe altii nu.

Au inceput sa spuna si m-am gandit imediat la sumedenie de lucruri, la tineretea mea, la spaimele mele, la incrancenarile mele, la eforturile mele de a razbate, m-am gandit ca poate este nedrept sa acuz scoala romaneasca de teatru, mai ales ca acolo sunt sumedenie de colegi de-ai mei, actori buni, profesionisti adevarati si m-am gandit ca iata, am in fata niste produse splendide ale acestei scoli romanesti de teatru.

Mi-a facut placere sa-i ascult, eu care niciodata nu rabdam sa ascult un actor recitand mai mult de doua versuri i-am lasat acum sa spuna cat au vrut, mi-am permis luxul de a ma regala, de ma simti si eu bine, de a opri un pic motoarele alergarii mele si de a admira niste pusti hotarati sa-si joace cartea cat mai bine.

La sfarsitul castingului am decis ca unele dintre proiectele mele merita sa mai astepte, acestor tineri trebuie sa li se acorde toata atentia.

Luni are loc partea a doua a castingului (miscare, acrobatie, simt muzical si dialog citit), dar decizia mea este deja luata.

Bravo, copii!

Responses

  1. […] Seara, a doua sesiune a castingului. […]

  2. […] Mihai Mălaimare este un artist pe care îl respect pentru tot ce a făcut pentru teatrul românesc, inclusiv din postura de manager. Din poziția sa – una privilegiată, dar pe deplin meritată – își poate permite să aibă păreri radicale despre domeniul în care excelează, precum cea în care își declară neîncrederea sa față de școala românească de teatru. […]

  3. Imi pot permite, este adevarat, si trebuie sa recunosc ca dupa castingul recent am trecut de la extaz la vesnica agonie, pentru ca a trebuit sa ma inclin, fara sa vreau, in fata parerii mele anterioare: scoala romaneasca de teatru este sublima dar lipseste cu desavarsire. Sunt multe de discutat, nu sunt numai profesrii de vina, dar este sigur ca daca ar fi un pic mai exigenti si un pic mai profesionisti nu ar aglomera scena romaneasca numai cu oameni intr-o vesnica asteptare de contract sau buni numai pentru reclamele penibile la pasta de dinti. Pacat, caci teatruil inseamna cu totul altceva. Scoala de teatru romaneasca a devenit un fel de scoala de meserii, ori eu pretind ca teatrul este o arta. Inca!
    Intre timp am citit intregul dumneavoastra articol si imi permit cateva mici comentarii. Aveti dreptate in legatura cu tonul postarii mele, dar am senzatia ca aceste firme mamut(inclusiv ApaNova, dar mai sunt atatea)nu inteleg decat de asa ceva. Dupa cateva zile am din nou lumina pe strada si in cartier ceea ce vine chiar sa dovedeasca asta. Eu nu stiu cat de roman sunteti dumneavoastra, dar despre mine bag mana in foc ca sunt. Asadar, presupunand ca sunteti la fel intelegeti poate de ce nu sunt deloc dispus sa trec cu vedere mizeria in care traim, disfunctiile statale, isteria comunistoida a actualei puteri si impotenta nefericita a actualei opozitii.
    Cat priveste sportul numit handbal, dar nu numai despre handbal putem vorbi, noi, romanii, avem o participare mai degraba artistica decat profesionista si nervii de spectator aproape ca nu-si mai au sens. Pastrez insa opinia ca jucatoarele au fost cel putin neprofesioniste ratand de 11 ori la rand in fata unei echipe nu tocmai grozave, iar antrenorul descalificabil pentru ca nu a incercat macar sa opreasca suvoiul de erori de tot felul izbutit de jucatoarele sale. Vad ca in continuare au mers multumitor, dar astept meciurile reale. Dupa cum sa-u comportat, acele 11 ratari la rand vorbesc de la sine, nu cred ca vor trece de Rusia. Sa astepta, dumneavoastra calm si civilizat, iar eu isteric si mitocan.
    Vorbind despre emisiunea de la TVR vreau sa va comunic ca eu personal nu am constatat vreo abatere de la lege si nu am votat decizia daca imi aduc bine aminte, asadar nu merit opinia dumneavoastra si nici pe distinsului jurnalist, aproape la fel de mitocan ca si mine in exprimarea domniei sale, iar in ceea ce ma priveste, ca unul care il propusesem sa fie Presedintele TVR in urma cu niste ani, absolut gratuit). Daca ati fi avut amabilitatea de a cerceta putin, sau a discuta direct cu mine ati fi putut gasi in mine un partener de discutie. Eu sunt ingrijorat de atacurile adesea nemeritate la adresa unor personalitati romanesti din toate domeniile ( Antonescu, Paunescu, Nichita Stanescu, mai nou) atacuri de care nu sunt straine cercuri care detin un lobby international major(banuiesc ca stiti la cine ma refer).
    In orice caz, faptul ca am injurat intr-un articol absolut personal, pe un blog pe care il platesc, este deci proprietate privata, dar in care aveti libertatea de a intra si chiar de a va spune parerea, nu justifica postarea acesteia pe un altul, dedicat exclusiv activitatii mele de regizor, si nu inseamna ca admit modul atat de ferm si fara echivoc in care o faceti. Va urez, in acest inceput de Sarbatori sa aveti parte numai de o singura zi in care sa veniti in conflict cu LUXTEN, va urez sa incercati sa vorbiti la telefon, va urerz sa aveti timp sa faceti reclamatii si sa va aruncati la gunoi toate programele pentru ca banuiesc ca si dumneavoastra o veti face pentru a va aduce copiii acasa in siguranta. Va urez numai ozi din acest cosmar si stam de vorba dupa aceea, sunt convins ca veti fi la fel de cinctit in a recunoaste numarul de injuraturi pe secunda care va vor fi trecut prin cap. In rest, dupa aceasta minunata zi, va doesc numai bine si Arbatori Fericite! Eu nu iau nimic la pret de matineu, domnule, pentru mine matineul are aceeasi valoare ca si spectacolul de seara. Dumneavoastar vad impartiti lucrurile in bune pentru saraci si bune pentru alesi. Eu nu!


Lasă un răspuns

Categorii

