Publicat de: teatrulmasca | Martie 20, 2009

Razvan Diaconu – compozitorul spectacolului. Insemnari – 20 martie

 

Sluga la doi stapani…A doua comedie din traseul meu componistic.

Nu voi vorbi despre deciziile mele de a alege trei sau patru diezi si apoi sa modulez intr-o tonalitate ornata cu spirala bemolilor descrescatori.

Aleg sa punctez un moment mai viu: intr-o seara acum cateva zile am nimerit peste o lectura a actului trei din Sluga. Incredibil! Nu stiu a cata lectura era numai ca rar mi-a fost dat sa aud suprapusa muzica pe cuvinte asa ca in seara aia. Pe parcurs ce isi spuneau textul fire de melodii si culori incepeau sa imi rasune in cap. De ce? Cum? E ceva obisnuit?

Dupa putin timp am realizat ca de fapt imi lamurisem singur o definitie subiectiva a unui lucru atat de abstract in meseria Artei. Descoperisem ce inseamna pentru mine Inspiratia! Pentru a putea crea Arta adevarata trebuie obligatoriu sa vii in contact cu marea Arta. Este o conditie esentiala a creatorului.

In acea seara pot spune cu toata sinceritatea ca a fost pentru prima oara cand, intr-un context aparent necreativ din punct de vedere muzical, s-a nascut in mine muzica. Si asta datorita unor oameni care dezbracati de podoabele prafului “scandurii”, cu texte apasat insemnate si colorate in fata, au devenit, acolo in holul colorat al Teatrului Masca…ACTORI!

Lasă un răspuns

Categorii

